FELIU GASULL & OLVIDO LANZA
· DES DEL MÓN CLÀSSIC I POPULAR ·
Pocs guitarristes poden expressar l’exquisidesa i la sobrietat amb la senzillesa i la naturalitat que ho fa Feliu Gasull. Comptades violinistes como Olvido Lanza maneguen el seu arc com una autèntica sageta en flames al damunt de les cordes. Junts estableixen una connexió única on els coneixements i la passió determinen un aliatge invencible. Gasull amb la seva combinació de rigor i rauxa i Lanza a través d’una personalitat pròpia que ha enriquit genis com Carles Santos i nodrit empremtes flamenques com les de José Luís Montón, Mayte Martín i Miguel Poveda, entre d’altres.
Premi Ciutat de Barcelona i màster de composició, Feliu Gasull sempre ha buscar combinar els fonaments de la seva formació clàssica amb els elements més vius de les sonoritats populars i tradicionals. Al llarg de la seva trajectòria ha combinat els recitals de guitarra amb la faceta d’acompanyant al costat de noms propis de la canó i la poètica com Ovidi Montllor, Maria del Mar Bonet i enric Cassasses, entre molts d’altres. Ha treballat en tot tipus de formats, des de la pràcica del solo de guitarra fins els duos, els trios, els ensembles i les orquestres simfòniques. En tots ells sempre s’ha distingit per la seva tècnica precisa i una inventiva que a moments desafia l’ordre establert per les convencions estipulades.
El mateix es podria dir d’Olvido Lanza, una violinista que va tenir molt clar el que volia en el moment que li van oferir convertir-se en el primer violí de l’orquestra més important del país. Mai no es va veure asseguda davant una partitura, obligada a llegir el que se suposa que ha de sentir, com tampoc de peu sota les consignes d’un director d’orquestra tot esperant que sigui ell qui li marqui l’acció. Independent i resolutiva sempre ha buscat vincles molt particulars amb artistes que admira i amb els que considera que la seva aportació enriqueix el concepte. En aquest aspecte la majoria de solistes dels més diversos estils, des de la cançó, el flamenc, el tango i fins i tot l’electrònica han sol·licitat els seus serveis, amb la seguretat que Lanza els aportarà un extra que difícilment assolirien sense comptar amb la seva implicació.
El binomi Gasull-Lanza, Lanza-Gasull suposa a més una retrobada després d’uns quants anys de no coincidir en projectes compartits ni al damunt dels escenaris. Caldrà celebrar que dos artistes d’aquesta magnitud hagin decidit tornar-se a reunir i ho hagin fet per concedir un nou estímul al cicle Cordes Furtives que es presenta al Centre Cívic Parc Sandaru dins la programació de la Sociedad Flamenca Barcelonesa El Dorado.
[Pere Pons]
Feliu Gasull, guitarra
Olvido Lanza, violín
·De lo clásico a lo popular·
Concierto
Lugar: Sala Sandaru – Calle Buenaventura Muñoz, 21 (Barcelona)
Fecha: Jueves 23 de febrero a las 19 hs
Concierto organizado por El Dorado Sociedad Flamenca Barcelonesa
en el marco de ciclo «Cuerdas Furtivas»
Aforo Reducido. Acceso con inscripción previa para socios.
[Entrada general 15 Euros hasta completar aforo]
Sala Sandaru – C/ Buenaventura Muñoz, 21 (08018 – Barcelona)
FELIU GASULL & OLVIDO LANZA
· DE LO CLÁSICO A LO POPULAR ·
Pocos guitarristas pueden expresar la exquisitez y la sobriedad con la sencillez y la naturalidad que lo hace Feliu Gasull. Contadas violinistas como Olvido Lanza manejan su arco como una auténtica flecha en llamas encima de las cuerdas. Juntos establecen una conexión única donde los conocimientos y la pasión determinan una aleación invencible. Gasull con su combinación de rigor y arrebato, y Lanza a través de una personalidad propia que ha enriquecido genios como Carles Santos y nutrido improntas flamencas como las de José Luís Montón, Mayte Martín y Miguel Poveda, entre otros.
Premio Ciudad de Barcelona y máster de composición, Feliu Gasull siempre ha buscado combinar los cimientos de su formación clásica con los elementos más vivos de las sonoridades populares y tradicionales. A lo largo de su trayectoria ha combinado los recitales de guitarra con la faceta de acompañante junto a nombres propios de la cançó y la poética como Ovidi Montllor, María de Mar Bonet y Enric Cassasses, entre muchos otros. Ha trabajado en todo tipo de formatos, desde la disciplina del solo de guitarra hasta los dúos, los tríos, los ensembles y las orquestas sinfónicas. En todos ellos siempre se ha distinguido por su técnica precisa y una inventiva que a momentos desafía el orden establecido por las convenciones estipuladas.
Lo mismo se podría decir de Olvido Lanza, una violinista que tuvo muy claro lo que quería en el momento que le ofrecieron convertirse en el primer violín de la orquesta más importante del país. Nunca se vio sentada ante una partitura, obligada a leer lo que se supone que tiene que sentir, como tampoco de pie bajo las consignas de un director de orquesta esperando que sea él quien le marque la acción. Independiente y resolutiva siempre ha buscado vínculos muy particulares con artistas que admira y con los que considera que su aportación enriquece el concepto. En este aspecto la mayoría de solistas de los más varios estilos, desde la canción, el flamenco, el tango e incluso la electrónica han solicitado sus servicios, con la seguridad que Lanza les aportará un extra que difícilmente lograrían sin contar con su implicación.
El binomio Gasull-Lanza, Lanza-Gasull supone además un reencuentro después de unos cuántos años de no coincidir en proyectos compartidos ni encima de los escenarios. Habrá que celebrar que dos artistas de esta magnitud hayan decidido volverse a reunir y lo hayan hecho para conceder un nuevo estímulo en el ciclo Cuerdas Furtivas que se presenta en el centro cívico Parc Sandaru dentro de la programación de la Sociedad Flamenca Barcelonesa El Dorado.
[Pere Pons]